الجمعة، 19 يوليو 2013

اسكتش عن الطاعة

طاعة ارنوب

الام (ارنوبة) :يلة يا ارنوب اصحى من النوم ياحبيبى

ارنوب  : حاضر ياماما حاضر انا قايماهوه

الام   : يله علشان محضراللك عصيرالجزر اللذيذ اللى بتحبه

ارنوب : ايه جزرررر انا جاااااااااااااااى وسع الطريق

الام  : بص ياحبيبى انا هنزل اشترىحاجات من الحقول اللى جمبينا مش هتأخر

ارنوب : طيب انا هاروح عند فرفور العب كورة معاة لغايه لما تيجى

الام : لالا استنا لما اجى علشان هنا فى تعالب كتير ممكن تهجم عليك وتخطفك

ارنوب : ماشى

ارنوب : اعمل ايه مش قادر انا عاوز العب كورة مش قادر لازم العب كورة

ارنوب : يا فرفور يافرفور

فرفورة الام : مين مين بينده على فرفور

ارنوب : انا ممكن تتندهيلى فرفور علشان العب معاه كورة

فرفورة : معلش يا ارنوب بعته يشتريلى حاجة وزماان جاى

ارنوب : ماشى شكرا

ارنوب : ياتويتى ياتويتى فينك كفايه نوم يلة قوم

تويتى (الكتكوت) : ايه اللى مصحيك بدرى كده يا ارنوب

ارنوب : يلة نلعب كورة يله بسرعة

تويتى : ايه كورة يااااه نفسى العب بقالى كتير انا جااااااى

ارنوب : ماتيجى نعدى على دبدوب والخروف والزرافة والفيل ونعمل فريق ونلعب

تويتى : فكرة حلوة اوى ده هيبقى ماتش حلو اوى وندخل فيهم اجوان

ارنوب وتويتى : يا فيلوه يا فلافيلوه

فيلوه : ايوة ايوة انا جاى مين ....ايه ده تويتى وارنوب وكورة كمان انا جاىمن غير كلام هخلص التمارين الرياضية واحصلكوة

ارنوب : ماشى مستنينك فى الملعب الى فى اخر الجنينة اللى على اول الشارع

ارنوب : يا زوزة يا زوزة (الزرافة)

الزرافة : مين مين عاوزنى .....ايه ده ارنوب وتويتى

         عاش من شافكوة .....ايه دهكورة ..الله شكلنا هنلعب النهاردة

ارنوب : برافو عليكى يازوزة ياجميلة ياجميلة هنلعب ماتش النهارده خلصىوتعالى بسرع

الزرافة : ماشى هخلص فطار وهاجى وراكوة

ارنوب : ايه ده انت بتعمل ايه يا دبدوب كفايه اكل عسل هتتخن ومش هتعرفتتحرك

دبدوب : ايه هتخن ازاى ده العسل مفيد ده انا حتى فضالى 10 برطمانات واخلص

ارنوب : ياخبر ابيض 10 هو انت اكلت اد ايه كفايه كده ادى شويه لاخواتكالجعانين .....المهم خلص بقه علشان هنلعب كورة علشان تخس شويه وتجرى

دبدوب : ماشى هخلص واجى وراك

ارنوب : حبيبى يا فوفو يافنان ايه اللوحة الحلوة ديه جميلى اوى اوى

فوفو ( الخرووف) : ايه رايك حلوة صح ؟ تعاله المرة اللى جاية وانا ارسمك

ارنوب : ماشى يافنان ممكن كفايه رسم ونلعب كورة شويه

الخروف :  حاضر روح وانا جاى وراك

ارنوب : ايوه كده بقينا فريق حلو اوى فيلو وتويتى وزوزة .....وفوفووالدبدوب وانا فريق

ارنوب : يله شوط يافوفو بسرعة يلة

       فووووووووووه طااااخ

ارنوب : ايه ده الكورة راحت فين لما ا روح ادور عليها

ارنوب : ايه ده الدنيا ضلمة مش شايف حاجة .....ايه ده شكلة مكان مرعب لمااخرج بسسرعة

التعلوب : رايح فين يا ارنوب مش هتاخد الكورة بتاعتك ده انت ضيفى النهاردهوانا بقالى كتير ما فطرتش وجعان

ارنوب : انت قصدك ايه يعنى

       فووووووة فووووووة (يجرىارنوب بسرعه)

      لما اطلع فوق الشجرةبسرعةاستخبة

تعلوب : ايه ده راح فين ارنوب شكله مش من هنا لما ادور عليه

ارنوب : الحمد لله الحمد لله اشكرك يارب يارب علشان انقذتنى من تعلوب لمااروح بسرعة قبل لما التعلب يلاقينى

ارنوب : ايه ده ديه ماما زمنها روحت البيت يا خبر ابيض استر يارب

ارنوبة : رايح فين يا ارنوب هو مش انا قولت مفيش خروج وكده بهدلت هدومكواتملت تراب

ارنوب : ماما ... ايه ماما انتى جيتى امتا

ارنوبة : من بدرى

ارنوب : معلش ياماما بجد انا اسف بس ماكنتش قادر ملعبش كورة

       بجد انا اسف انا اسفماتزعليش ياماما منى مش هعمل كده تانى

ارنوبة: ماشى يا ارنوب مش هزعل منك بس هحرمك من المصروف الاسبوع اللى جاى

ارنوب : ايه المصروف ماشى ياماما حاضر

ارنوب : اشكرك  يارب علشان انقذتنىمن التعلوب وحافظت عليا وكمان خليت ماما ماتزعلش منى

          من فضللك يارب خلينى ابقةارنوب حلو وبسمع الكلام دايما وحافظ على ماما واصحابى اميييين



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق